Pokud majitel vozu nechá své vozidlo stát tam, kde nemá, může mu být odtaženo. To je praxe, která v Přerově funguje řadu let. Navíc přibývá i odtažených vraků, které v ulicích města překážejí. Odtah vozidla nyní zdražil ze 2 tisíc 783 korun na 3 tisíce 388 korun. 

Nová cena je stanovena i pro neúplné odtažení, tedy situaci, kdy odtahová služba dorazí na místo, ale majitel v mezičase stihl auto odklidit. „V tomto případě nejde o vraky, ale o nevhodně zaparkovaná auta, která třeba brání průjezdu ostatním. Za neúplný odtah se dříve platila částka 1 tisíc 963 korun, nově je to 2 tisíce 178 korun,“ řekl radní Michal Zácha.

Od roku 2017 bylo z přerovských ulic odstraněno 82 vozidel s průměrným věkem 21 let. „Jestliže je městskou policií shledán důvod pro umístění takzvané botičky a nikdo do třiceti dní nepožádá o její sejmutí, je nařízen odtah. To se děje nejčastěji při blokových či strojních čištěních. Odtažena mohou být i vozidla, která tvoří překážku silničního provozu – pokud někdo například nechá auto v nepřehledné zatáčce, brání průjezdu, znemožní výjezd z garáží a podobně,“ vysvětlil zástupce ředitele Městské policie Přerov Miroslav Komínek.

Aktivní občané hlásí odstavená auta přes aplikaci

Přerované v poslední době bojují s nedostatkem parkovacích míst. Když vidí dlouhodobě odstavené auto, které má např. vypuštěná kola nebo vybitá okna, mohou to nahlásit strážníkům nebo úředníkům díky aplikaci Mobilní Rozhlas. „V takovém případě dostaneme místo i fotku auta. V terénu zkontrolujeme, jestli se opravdu jedná o vrak – pokud má auto platnou technickou kontrolu, můžeme maximálně majitele upozornit na stav jeho majetku. Když zjistíme, že má více než šest měsíců propadlou technickou kontrolu, začínáme věc řešit,“ popsal praxi Ivo Sadílek z přerovského magistrátu, který má agendu na starosti.

Dohledání majitele však nemusí být vždy jednoduché. Snímek auta bývá umístěn na web města, kde mají vraky samostatnou sekci. Dále následuje odtažení auta na parkoviště v Teličkově ulici, zde však majitelé zaplatí 150 korun za každý den užívání místa. „A tady jsou i vraky, které sem byly odtaženy před čtyřmi lety. Částka se tak vyšplhá na cenu několikrát převyšující hodnotu odtaženého vozidla, v jednom případě to bylo i více než sto tisíc korun,“ doplnil Ivo Sadílek.

Posledním krokem je pak ekologická likvidace vozidla. Od loňského dubna platí navíc novela zákona, kdy může vozidlo skončit i v dražbě. K tomu však v Přerově zatím nedošlo.

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..