Správa železniční dopravní cesty uzavřela smlouvu na realizaci druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov, která obsahuje přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících mezistaničních úseků. Za 3,22 miliardy korun bez DPH budou stavební práce provádět společnosti EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu.

Stávající výpravní budova v Dluhonicích bude zdemolována, místo ní se vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Modernizace bude umožňovat také navýšení rychlosti mezi jednotlivými úseky. Mezi Přerovem a Dluhonicemi mohou nyní vlaky jezdit maximálně stokilometrovou rychlostí. Po dokončení modernizace se rychlost zvýší na 130 kilometrů v hodině. Ve směru na Prosenice pak budou vlaky moci jezdit až 160 kilometrů. V úseku mezi Dluhonicemi a Prosenicemi se rychlost zvýší taktéž na 160 kilometrů v hodině, a to u koleje 1S. U koleje 2S dojde ke zvýšení na 110.

V dubnu začnou práce na trakčním vedení, a to především v úsecích z Dluhonic do Prosenic a do Přerova, které si vyžádají denní výluky. Nepřetržité výluky jednotlivých traťových kolejí s větším dopadem na železniční provoz se očekávají od letošního října.

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..