Přes něj by se voda z Bečvy neměla vylít.

Zástupci města Přerova dnes převzali od Povodí Moravy stavbu druhé etapy protipovodňových opatření, která se realizují na nábřeží Edvarda Beneše. Letos tam vznikla betonová zídka, která je dlouhá 470 metrů a má ochránit před padesátiletou vodou podstatnou část obytné zóny města. Od dnešního dne je její součástí i mobilní protipovodňové hrazení, které se vkládá do proluk v zídce.
„Tato hrazení budou v případě povodní vkládat do proluk přerovští dobrovolní hasiči. V nejbližší době bude rovněž zhotoven kontejner, který hasičům umožní včasné dopravení zábran na místo,“ uvedl Tomáš Staněk, který má na přerovském magistrátě na starost krizové řízení. Celá stavba přišla na 13 milionů korun.

Zídka na nábřeží Edvarda Beneše není prvním přerovským  protipovodňovým opatřením na Bečvě. Už vloni „vyrostla“ ochranná betonová zídka i před areálem Kazeta – na levém břehu toku Bečvy. Její stavba přišla na 6,3 milionů korun. „A další etapy protipovodňových opatření se aktuálně projektují. Konkrétně se jedná o opatření v blízkosti tenisových kurtů a o záchytný profil plavenin v Prosenicích,“ potvrdil náměstek přerovského primátora Petr Měřínský.

Protipovodňová ochrana města Přerova je součástí koncepce ochrany Pobečví před velkou vodou – a ta sestává ze dvou etap. „V rámci první etapy dojde k výstavbě liniových opatření, která ochrání obce a města podél vodního toku. Hlavní opatření druhé etapy bude představovat výstavba vodního díla Skalička, jehož konečná podoba je zatím předmětem odborných studií,“ připomněl tiskový mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař. Jak dále podotkl, po realizaci Skaličky bude ochrana navýšena dokonce až na průchod povodně z roku 1997, kdy Přerovsko zalila stoletá voda.

Jak už vloni v létě řekli zástupci Povodí Moravy, do protipovodňových opatření, která by měla ochránit Přerov před záplavami, má jít až 430 milionů korun. Celkové náklady v rámci obou etap by se měly vyšplhat až na částku 5,5 miliard.

 

Foto 1 a 2: Nejdelší nové hliníkové hrazení je u autobusové zastávky – v těsné blízkosti rušné křižovatky. Ostatní hrazení (foto 3) jsou kratší.

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..