Koroze, deformace výztuh, oslabení nosných prvků. To je nejstručnější výčet problémů dvou mostů, které vedou nad železniční tratí v Přerově. Komunikaci používají řidiči jedoucí z Přerova do Dluhonic, nebo k podniku Precheza – a v neposlední řadě ji využívají i lidé z blízkých ubytoven, pro něž jsou mosty jedinou spojnicí s městem. Trasa nad kolejemi je tedy vytížená auty, cyklisty i chodci. Dva na sebe navazující mosty jsou už ovšem nevyhovující a žádají si řešení.

Nechali jsme zpracovat posudek těchto mostů. Z něho vyplynulo, že odborníci nám doporučují oba mosty nechat řízeně dožít a soustředit se na přípravu výstavby nových a také širších mostních objektů, které budou lépe vyhovovat i požadavkům dopravy,“ uvedl náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO).

Posudek hodnotí stavební stav nosné konstrukce známkou šest – tedy velmi špatný. A to hlavně pro celoplošnou korozi ocelové konstrukce, deformaci výztuh a také zatékání.  Odborník Michal Kužník, který mosty hodnotil, upozornil také na průsaky nad podhled mostovky a odkapávání vody do prostoru kolejiště. Použitelnost obou mostů od něj dostala známku 3 a s ní i slovní hodnocení –použitelný s výhradou, zejména kvůli nedostatečným šířkovým poměrům na mostě, a to vzhledem k intenzitě těžké nákladní dopravy.  „Na mostě se nevyhnou dvě větší auta, zároveň je poměrně intenzivně využíván chodci, byť tam není chodník, takže situace je opravdu nebezpečná,“ doplnila Lenka Škubalová z odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu.

Celková rekonstrukce prvního mostu nad značně vytíženou dráhou Přerov – Olomouc, a také druhého mostu nad dráhou Přerov – Bohumín, by byla nákladná a technologicky obtížná. To konstatuje i posudek. Prozatím proto přerovští radní ve středu 27. července schválili, že odborníci z firmy Pontex provedou za téměř 300 tisíc korun podrobný geotechnický a dendrologický průzkum, korozní průzkum a geodetické zaměření konstrukce. „Bude to podklad pro projektovou dokumentaci – a pak se budeme muset rozhodnout, co s mosty dál. Neznáme ještě cenu, za níž by se daly nové mosty postavit, ale pohybovat bychom se mohli i v desítkách milionů korun,“ řekl závěrem náměstek Košutek.

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..