Přeložky telekomunikačních kabelů, elektrických vedení a plynovodů. Výstavby mostů a práce na sanačních opatřeních v hlavní trase. To jsou práce, které by měly v květnu pokročit při stavbě 14 kilometrů dálnice D1 z Lipníku do Přerova. Hlavní stavební sezóna začala – a láká také občany, kteří se chtějí podívat, jak výstavba nové komunikace pokračuje.

Mnozí sebou berou do terénu i děti. Diváci v centru stavby se ale vystavují nebezpečí a nejsou vítanými návštěvníky. „Na kontrolním dni jsme byli požádáni zhotovitelem stavby, abychom apelovali na zvědavé občany, aby nevstupovali na staveniště v místech, kde to není dovoleno. V trase jsou označeny povolené průchody, ale ani na těch by se lidé neměli zdržovat déle, než je nutné,“ uvedl náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO).

Dálnici D1 z Lipníku do Přerova v hodnotě 2, 7 miliardy korun staví společnost Skanska, investorem je Ředitelství silnic a dálnic. Smlouva byla oficiálně podepsána 19. června loňského roku a do tří let by úsek 0137 měl být hotový. Firma Skanska zástupce Přerova informovala také o aktuálním postupu prací. „Víme, že v zimě dělníci káceli stromy a odstraňovali dřeviny, probíhaly skrývky ornic a jejich odvoz na určené lokality. V Předmostí firma odstranila zahradní domky a postupně budovala staveništní komunikace, vedoucí souběžně s hlavní trasou dálnice,“ doplnil Pavel Košutek. Trasa má za sebou i podrobný geologický průzkum, v rámci něhož byly provedeny vrty pro upřesnění typů zemin – na základě toho proběhly upřesňující a kontrolní výpočty stabilit svahů a násypů ve sledovaných profilech.

„Na konci března se stavba dotkla také místních částí Přerova. Byla uzavřena komunikace Popovice – Vinary, a to z důvodu výstavby mostu,“ doplnil náměstek Košutek.

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..