O složité dopravní situaci jednal dnes přerovský primátor Vladimír Puchalský s ministrem dopravy Danem Ťokem. Nad mapou přerovské silniční sítě strávili hodinu a půl.
„Shodli jsme se, že vytvoříme pracovní skupinu, složenou ze zástupců Ředitelství silnic a dálnic, Olomouckého kraje a města. Tato skupina se bude scházet a koordinovat dopravní stavby, které se dotýkají města. Pokračovat budeme rovněž ve výkupech pozemků, potřebných pro stavbu dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem,“ uvedl primátor Puchalský. Zároveň řekl, že ministr přislíbil prověřit možnosti komunikace v Polní ulici – z níž by mohla vzniknout silnice druhé třídy – tak, aby ji mohl dostavět na své náklady stát. „Ministr Dan Ťok podpořil i to, aby před uvedením do provozu dálnice Lipník – Přerov byl ve městě realizován průpich. Rovněž souhlasil s rozšířením takzvaného Mádrova podjezdu, který by mohl hustou přerovskou dopravu zředit,“ řekl primátor. Mluvili také o plánovaném rozšíření silnice I. třídy v Palackého ulici, která je raritou v tom, že je ve 160 metrovém úseku zúžena pouze na 4, 5 metru – a v budoucnu by se tato vozovka měla stát silnicí druhé třídy.
[divide]
Foto: Takzvaný Mádrův podjezd by se měl stát významnou dopravní propojkou. Pokud se podaří vrátit do „hry“ studii z roku 2004, silnice v podjezdu pod železnicí se stavebně upraví tak, aby pod ním mohla projíždět nákladní auta. Laicky řečeno – komunikace se rozšíří a prohloubí. Propojení silnice I/55 v ulici generála Štefánika s komunikací II/434 v Tovačovské ulici by mělo zásadní vliv na dopravu v Přerově.
Zdroj: www.prerov.eu