Studie dává odpověď na tuto otázku.

Přerov/ Zástupci Přerova nechali v minulých dnech zpracovat jednoduchou studii, která naznačuje, jak by měla být plánovaná průmyslová zóna napojena na chystanou dálnici D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. „Studii jsme nechali zpracovat pohotově a iniciativně právě kvůli tomu, aby s napojením nenastal zádrhel, který by očekávanou stavbu úseku dálnice oddálil, nebo ji zkomplikoval,“ konstatoval přerovský primátor Vladimír Puchalský.

Studie řeší napojení dálnice právě na strategickou zónu, kterou před časem představil na přerovském letišti premiér Bohuslav Sobotka – a také na stávající průmyslovou zónu v areálu Přerovských strojíren.

Materiál jsme už odeslali všem třem dotčeným institucím – Ředitelství Silnic a dálnic Brno, agentuře CzechInvest a Krajskému úřadu Olomouckého kraje. Studie řeší prioritně dopravní napojení, ale zabývá se i přístupem budoucích zaměstnanců – a to jak pěších, tak cyklistů,“ konstatoval Antonín Prachař, který město Přerov zastupuje v dopravních záležitostech. Studie by podle něj v žádném případě neměla zpomalit přípravu stavby dálnice – spíše naopak má pomoci k dopracování projektu navazujících komunikací a změn projektu v rámci aktualizace dokumentace pro uzemní řízení.

Na dálnici v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem zbývá vykoupit zhruba padesát procent pozemků. Město Přerov se v tomto ohledu významně angažuje – v budově magistrátu proto v polovině května vznikla kancelář pro výkup pozemků. „Kromě toho jsme rozšířili služby a pracovníci zajíždějí od června i do okolních obcí, kde poskytují majitelům pozemků konzultace,“ vzpomněl závěrem přerovský primátor Vladimír Puchalský.

mádrův.podjezd1
Mádrův podjezd

Zdroj: www.prerov.eu

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..