Noví investoři a nová pracovní místa pro Přerovsko.To slibuje plánovaná průmyslová zóna v Bochoři. O její vybudování usiluje Olomoucký kraj společně s Přerovem. Změnit se ale nejdřív musí územní plán, politici budou jednat i o napojení na budoucí úsek dálnice D1.
„Bochoř je ve fázi té, že momentálně teď Olomoucký kraj aktualizuje zásady územního rozvoje. Řešíme s primátorem Přerova územní plán, který teď počítá s letištěm a leteckou výrobou, která je tam dnes a naším zájmem je, aby se ta obrovská zóna stala strategickou zónou celostátního významu,“ říká hejtman kraje Jiří Rozbořil z ČSSD.
[clear]
[clear]
Primátor Přerova Vladimír Puchalský nechtěl případnou průmyslovou zónu zatím komentovat. Strategické místo ale podle něj do města může přivést jednoho nebo i více investorů. Jednat musí zástupci města a kraje také o dopravním napojení.
Starosta Bochoře Ivan Michna ze sdružení Za společnou obec by uvítal nová pracovní místa, bližší informace ale o zóně zatím nemá. Chystá se proto oslovit přerovského primátora: „Je to taková příležitost, protože nezaměstnanost je tady velká. Ale nevím, v jakém rozsahu a jak by to vůbec zasáhlo náš katastr a občany naší obce. Tyto cíle byly už v minulém zastupitelstvu, když se jednalo o letišti jako takovém. Mluvilo se neoficiálně o průmyslové zóně. Přímo se zástupci obce nikdo nemluvil, nikdo nejednal, takže my máme informace opravdu jen kusé.“
Podle hejtmana by do konce roku mohlo být jasněji. „Ten první termín, který bychom rádi splnili, tak ty zásady územního rozvoje sladit s územním plánem do konce roku. Předpokládám, že jakmile se to bude blížit, tak investoři, kteří operují v České republice, budou vnímat tady tu připravenost a může začít běžet ta zásadní věc,“ dodává hejtman.
Autor: Barbora Taševská / zdroj: www.rozhlas.cz
[divide]
Plocha: | 110 ha |
Využívaná plocha: | Dosud nevyužívaná PZ. |
Volná plocha: | 110 ha – tj. 100% |
Geografická poloha: | Plocha pro PZ se nalézá v prostoru, kde dochází ke styku více dopravních systémů: nedokončená dálnice D1, budoucí rychlostní silnice R55, II. tranzitní železniční koridor, přerovské letiště. (Souběh dopravních tras je součástí větve B VI. multimodálního koridoru, jehož bude plánovaná zóna významným prvkem). Navrhovaná rozvojová plocha navazuje přímo na průmyslovou oblast města Přerov. Menší část navrhované plochy pro PZ leží na k.ú. Bochoř. |
Funkční náplň: | Veřejné logistické centrum (VLC) a Terminál kombinované dopravy (TKD) nadregionálního významu |
Stav přípravy/využití: | Příprava lokality je ve fázi plánování. |
Platnost záměru: | Potvrzena platnost záměru. |
Uplatnění PZ v ZÚR: | PZ je zahrnuta v ZÚR. |
Zdroj informací: | Magistrát města Přerova – odbor koncepce a strategického rozvoje |
Zkratka kraje: | OL | Číslo kraje: | 12 |
Identifikace zóny: | 1 | ||
Kraj: | Olomoucký kraj | Kód kraje: | CZ071 |
ORP: | Přerov | Kód ORP: | 7109 |
Obec: | Přerov, Bochoř | Kód obce: | 511382, 512532 |
Stavební úřad: | Přerov |
Silnice: | Lokalita PZ je v dosahu větve B VI. multimodálního transevropského koridoru. PZ je přímo napojena na silnici I/55 (Olomouc – Přerov – Břeclav -Rakousko), dále zprostředkovaně je PZ napojena na rozestavěnou dálnici D1 a silnice I/47 a I/48 (Hranice na Moravě – Nový Jičín – Ostrava) a na další silnice II. třídy. V dlouhodobém výhledu po dobudování hlavních silničních staveb v Olomoucké aglomeraci, bude PZ moci využívat dopravních vazeb na dokončenou dálnici D1a rychlostní silnice R55 a R35. |
Železnice: | Lokalita při větvi VI. multimodálního transevropského koridoru; II. tranzitního železničního koridoru (trať č. 330) Bohumín – Ostrava – Přerov – Břeclav a III. tranzitního koridoru (trať. č.270) Cheb – Praha – Přerov – Ostrava -Petrovice s žst. Přerov a nákladovým překladištěm při východním okraji zóny. Příznivé podmínky pro zavlečkování ze žst. Přerov. |
Letiště: | Vojenské letiště se smíšeným provozem Přerov – Bochoř 4 km; veřejné vnitrostátní letiště Olomouc – Neředín (v návrhu mezinárodní) – 30 km; mezinárodní veřejné letiště Brno – Tuřany 75 km. |
Lodní doprava: | V dlouhodobém výhledu dostupnost na vodní cestu DOL. |
Lokalita PZ má vhodné podmínky pro napojení na technickou infrastrukturu. Zásobování vodou – prostřednictvím napojení na městské systémy; pro PZ je navržena oddílná kanalizace; vedení VN 22 kV situováno přímo v lokalitě (nutno vybudovat trafostanici); navržena je plynová regulační stanice vysokotlak/středotlak a přípojka plynovodu středotlak; možnost připojení na systém centrálního zásobování teplem Přerov (nutno vybudovat přípojku cca 0,5 km a výměníkovou stanici). |
Stav ÚPD: | PZ zahrnuta v ÚP města Přerova. |
Plocha se nalézá v záplavovém území a realizace záměru je proto podmíněna uskutečněním protipovodňových opatření. OP III. stupně minerálních vod Horní Moštěnice, OP letiště (výškové omezení staveb).
zdroj: www.risy.cz
Comments( 2 )
DAX
25 května, 2015
Určitě cesta správným směrem. Velkému investorovi bych dal tu plochu do nájmu za 1 Kč ročně napořád. Jediná podmínka by byla určité počty zaměstnaných lidí. Holešov byl právě nesmysl a tunel. Ta lokalita je tam úplně mimo hlavní napojovací trasy.
Kang
08 května, 2015
pokud má investor všech 5 pohromadě tak spíš využije zatím prázdnou strategickou zónu Holešov, která je již zbudovaná, prázdná a je blíže plánované dálnici D1.
Navíc dálnice D1 kolem Holešova bude zcela jistě dokončena mnohem dřív než cesta na Přerov.
Celé mi to připadá že spíš se někdo snaží vytáhnout peníze za nesmyslné studie, posudky atp…..