Takzvaný Mádrův podjezd by se měl stát významnou dopravní propojkou. Pokud se podaří vrátit do „hry“ studii z roku 2004, silnice v podjezdu pod železnicí se stavebně upraví tak, aby pod ním mohla projíždět nákladní auta. Laicky řečeno – komunikace se rozšíří a prohloubí.  Propojení silnice I/55 v ulici generála Štefánika s komunikací II/434 v Tovačovské ulici by mělo zásadní vliv na dopravu v Přerově.

 

„Odklonila by se doprava aut nad 12 tun z prostoru kolem vlakového nádraží – a tím by se zlepšil komfort života v této části města. Průmyslová zóna v Tovačovské ulici by se napojila na komunikaci první třídy a následně na plánovanou dálnici,“ shrnul výhody těchto plánů primátor Přerova Vladimír Puchalský. Areál Přerovských strojíren – a navazující prostory letiště – by tak byly vhodně napojeny na novou silnici, která by vedla i pod Mádrovým mostem. Ten už řadu let slouží jako zkratka zejména pro drážní zaměstnance a pracovníky firem z Kojetínské a Tovačovské ulice – a proslul i tím, že při větších srážkách býval zatopený a tím pádem neprůjezdný. „Projekt s tím počítá a nabízí takové technické řešení, aby byla eliminována i spodní voda. Byla by tam dostatečně silná železobetonová deska a své místo by tu měla i čerpadla,“ vysvětlil primátor Puchalský.

Rozšíření Mádrova podjezdu a vybudování jižního přivaděče k dálnici D1 si přerovští radní schválili na dubnovém zasedání jako jednu ze svých největších dopravních priorit. Plán na úpravu podjezdu ale není žádnou horkou novinkou – na magistrátě leží studie skoro jedenáct let, konkrétně od prosince roku 2004. „Teď o projektu chceme vyjednávat se zástupci Olomouckého kraje, který na tuto stavbu může získat finance státu. Podle předběžných informací z vedení Státního fondu dopravní infrastruktury je totiž možné využít peníze státu – pokud plánovaná komunikace navazuje na průmyslovou zónu. A v tomto případě jsou podmínky splněny. Stavba je i v souladu s územním plánem Přerova, takže realizaci nic nebrání,“ doplnil bývalý ministr dopravy Antonín Prachař, který zastupuje město Přerov ve věcech dopravních staveb před orgány státu a kraje.

Mádrův podjezd byl opravený v roce 2011, kdy byl v Přerově modernizován železniční uzel. Správa železniční dopravní cesty v Olomouci tehdy akci financovala s pomocí peněz z operačního programu Evropské unie. „Oprava stála 104 milionů korun a částkou 20 milionů korun na ni přispěl Olomoucký kraj. Město Přerov se podílelo částkou 1,8 milionu korun,“ konstatoval Pavel Gala z odboru rozvoje přerovského magistrátu. Na základě tohoto spolufinancování se podařilo vybudovat těleso podjezdu v takových parametrech, aby v budoucnu mohla být pod ním realizována komunikace II. třídy.

„Podjezd byl z původního rozpětí 5,5 metru zrekonstruován na rozpětí 17,4 metru. Finanční krytí k tomu, aby byla pod podjezdem postavena nová betonová vana v normových parametrech pro silnici II. třídy, ale nebylo reálné. Proto tam byla ponechána komunikace stejných parametrů jako původní – její šířka činí 3 metry, podjezdná výška 2,8 metru a jednostranný chodník je v šířce 1,2 metru,“ řekl Pavel Gala.

Pokud se podaří záměr realizovat, dojde rovněž k možnosti využívání podjezdu záchrannými složkami. Paradoxem současného Mádrova podjezdu je to, že jím neprojedou například hasičské vozy, které mají v blízkosti podjezdu své stanoviště.

 

 

Foto: Zástupci města Přerova plánují rozšíření Mádrova podjezdu a vybudování jižního přivaděče k dálnici D1.

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..