Po dvou letech finišuje výstavba estakády, která je významným prvkem v dopravní proměně Přerova. Půlkilometrový most umožní automobilům jedoucím z/do Olomouce hladší průjezd oblastí Předmostí. Díky estakádě se totiž řidiči budou moci vyhnout obávanému železničnímu podjezdu, který je v současnosti přetížen tranzitní dopravou, a vytváří tak „dopravní špunt“. Díky zprovoznění estakády se navíc mohou dát do pohybu další významné stavební akce, které by po svém dokončení měly přerovské dopravě významně ulehčit.

Nová až 13 metrů vysoká estakáda se slavnostně otevře v úterý 4. května 2021, první auta na ni budou vpuštěna od 13:00. Zatímco dvoupruhová vozovka uložená na 19 mostních polích bude procházet první ostrou zkouškou, v jejím sousedství se dělníci pustí do stavby nového kruhového objezdu. Ten bude mít průměr 52 metrů a nahradí současnou světelnou křižovatku u Lidlu.

Po estakádě přijde na řadu nový kruhový objezd

Nový „kruháč“ se má budovat do konce září 2021. Než bude hotový, vyžádá si jeho stavba významnou změnu dopravního režimu. Stávající světelná křižovatku u Lidlu (propujující ulice Velká Dlážka, Polní a Lipnická) se uzavře. Ulice Velká Dlážka se dočasně zaslepí, takže směrem z města se dál do podjezdu ani na Lipnickou ulici autem nedostanete. Doprava směrem z/do Předmostí bude dočasně vedena především po estakádě. Křižovatka a železniční podjezd zůstanou otevřené pouze pro motoristy jedoucí z/do Lipnické ulice kolem Lidlu. Pro ně bude otevřená semaforem řízená větev, jak lze vidět na obrázku v galerii.

Pro chodce bude situace o něco příznivější než v posledních týdnech, směrem k supermarketu Lidl jim bude zřízen dočasný přechod přes ulici Lipnická, díky nemuž již nebudou muset přecházet na protější chodník a zpět. Alespoň drobné pozitivum se naskytne motoristům na Velké Dlážce – téměř po dvou letech se znovu obnoví možnost podélného parkování v této ulici.

Co bude dál

Estakáda i nový kruhový objezd jsou součástí komplexního dopravního řešení, které má Přerovu přinést jisté zklidnění. Součástí tohoto řešení je také výstavba tzv. průpichu, která v současnosti rovněž probíhá, psali jsme o ní zde.

Všechny výše zmíněné stavby však budou naplno funkční až v momentě definitivního dokončení dálnice D1 a s ní související mimoúrovňové křižovatky Přerov sever. Až teprve poté totiž Přerov získá plnohodnotný obchvat, jenž z města odfiltruje zásadní část tranzitní dopravy, která do města ani na jeho vnitřní okruhy nepatří.

Na vše důležité se podívejte v naší fotogalerii:

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..