Přerovští radní mají v ruce dopis z ministerstva dopravy se sdělením, že se železniční zastávka v Předmostí nedostala do „balíku“ staveb, které se budou provádět při rekonstrukci železniční stanice Přerov. Myšlenku, že budou v místní části Přerova zastavovat vlaky, ale nevzdávají – požádali proto ministerstvo dopravy o vysvětlení, proč zastávka nebyla podpořena. Minulý týden napsal primátor města Vladimír Puchalský dopis, v němž žádal odpovědné pracovníky, aby svůj postoj v této věci ještě jednou přehodnotili.
„Máme historicky jedinečnou příležitost, kterou nechceme promarnit. Teď, když finišuje příprava na rekonstrukci železniční stanice Přerov, můžeme ještě stále vyjednávat o zastávce. Pak už bude pozdě. Proto jsme se rozhodli pro apel,“ uvedl přerovský primátor Vladimír Puchalský (SpP). Zdůraznil přitom, že centrální komise Ministerstva dopravy, která se záměrem zabývala, vypracovala variantní dokumentace – se zastávkou a bez ní. Hodnoceno přitom bylo ekonomické hledisko, které vyšlo následovně – vnitřní výnosové procento pro variantu se zastávkou + 6,07 %, bez zastávky + 6,53 %. „Minimum pro schválení stavby je + 5,5 %. Obě varianty jsou tedy ekonomicky efektivní. Zůstává proto nepochopitelné, proč centrální komise Ministerstva dopravy na konci února 2016 navzdory opakovaným požadavkům města zastávku nepodpořila,“ doplnil radní Jan Horký (SpP).
Podle názoru vedení města by zastávka pro téměř pětitisícové Předmostí, blízké sídliště Velká Dlážka a okolní místní části měla svůj smysl a opodstatnění.
Zdroj: www.prerov.eu
Komentář
Pavlína Pavelková
24 dubna, 2016
Ekonomické využití železniční zastávky v Předmostí je nerentabilní. Železničnímu koridoru ani bezpečnosti by to nepřispělo. O pracovních příležitostech se také nedá příliš bavit. Místo pro schůzování odpadu společnosti. Autobusové spojení „Aut.st.“, „Velká Dlážka“ a „Předmostí“ by bylo rozhodně užitečnější ráno několik spojů a odpoledne několik spojů.