Vybavit dílny, osázet zahrady, mít moderní laboratoře i jazyková centra.

Přerovští žáci mají šanci na zajímavé projekty, které by do jejich škol a tříd mohly přinést „nový vítr“. „V současné době se tyto projekty zpracovávají v rámci takzvaných integrovaných teritoriálních investic Olomouckého kraje, které využívají finanční zdroje z více operačních programů. Pokud se podaří peníze získat, přerovské školy se zmodernizují a jejich žáci si zpestří výuku i volný čas,“ konstatoval náměstek přerovského primátora Tomáš Navrátil (ANO).  

 

svisle-skola-imgV plánu je například modernizace školní dílny, vznik venkovní učebny a rozšíření školního arboreta v Základní škole Svisle. „Chceme podporovat u dětí manuální zručnost a vztah k vlastní práci, máme v úmyslu vybavit dílny moderními pomůckami, podporujícími polytechnické vzdělání,“ řekl ředitel školy Miroslav Fryštacký.

 

tenis-skola-imgObdobný záměr má i Základní škola U Tenisu, jejíž učitelé chtějí podporovat žáky nejen ve výuce technické. „Naší velkou ambicí je zrekonstruovat školní zahradu, kde by vznikla venkovní učebna pěstitelských prací, v níž by vyrůstaly i méně známé dřeviny. V druhé části zahrady by měly být umístěny herní prvky, které budou využívat děti v rámci školní družiny,“ konstatoval ředitel Tomáš Jelínek. Ten by přivítal i modernizaci učebny fyziky, která je víceméně v původním stavu od roku 1975, kdy do školy přišli první žáci.

predmosti-skola-imgŠkola v Předmostí také preferuje větší výuku v dílnách – a k tomu ještě prosazuje vznik venkovní učebny matematiky. Ředitelka školy Věra Václavíčková k chystanému projektu uvedla: „Bylo by vhodné mít tu zastřešený altán, v němž by mohla probíhat výuka matematiky i za nepříznivého počasí. Kromě toho je naším cílem vytvoření digitální jazykové laboratoře, která by žákům umožnila on-line komunikaci s jinými školami, a to i v zahraničí.“ Mimo to má tato škola v plánu vybudování experimentální učebny pro výuku fyziky, chemie, biologie a environmentální výchovy.

za-mlynem-skola-imgZákladní škola Za Mlýnem má také svoje vize, které by chtěla naplnit. Ty spočívají například ve vybudování víceúčelové venkovní učebny a také relaxační zóny. „Na pozemku školy se nám podařilo vytvořit arboretum plné květin. V jeho blízkosti je travnatá plocha, kde by mohla vzniknout přírodovědná učebna, která by mohla pojmout až třicet žáků. Odpoledne by ji mohly využít děti z družiny,“ plánuje ředitelka školy Božena Přidalová. Zároveň doplňuje, že součástí jejich projektu je i osazení prostoru herními prvky, které by byly součástí relaxační zóny.

zelatovska-skola-imgŘeditel Základní školy Želatovská Přemysl Dvorský má také svoje představy o tom, jak školákům zlepšit výuku. „Chceme zmodernizovat obě naše jazykové učebny. Nadprůměrná znalost cizích jazyků je jedním ze základních předpokladů pro uplatnění v profesním životě,“ podotkl ředitel Dvorský. V Základní škole Trávník zase chtějí centrum pro přírodovědné a jazykové vzdělání. „Máme představu, že bude vybudováno přestavbou nevyužitých prostor vnitřního atria školy. Preferujeme také vybavení odborných učeben moderními pomůckami,“ připomněla ředitelka Kamila Burianová.

velka-dlazka-skola-imgVe škole na Velké Dlážce by učitelé ocenili interaktivní digitální učebnu pro výuku odborných předmětů. „Ta nám totiž citelně chybí. Chceme se podílet na rozvoji přírodovědných a komunikačních dovedností žáků. Mohlo by to mít pozitivní vliv na rozvoj atraktivity technických a přírodovědných předmětů,“ řekl ředitel Martin Černý. Pozadu se svým záměrem není ani Základní škola Boženy Němcové. Tam chtějí přeměnit starou počítačovou učebnu na multimediální. Vzhledem k tomu, že většina školáků z této „základky“ pochází z romského etnika, mohou dostupné moderní technologie a vyučovací metody nastartovat zájem těchto dětí o další vzdělání.

Všechny plány jsou zatím jen na papíře, zástupci města ale věří, že se je postupně podaří realizovat – a to s pomocí více finančních zdrojů. „Kromě toho pracujeme i na rozšíření dvou mateřských škol, které by zajistily předškolní vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit,“ vzpomněl náměstek primátora Tomáš Navrátil. Podle něj je třeba se v rámci projektu plně připravit i na takzvané inkluzivní vzdělávání, které má podporovat výuku dětí s hendikepem na běžných základních školách. „Bude třeba vybudovat ve školách výtahy nebo plošiny pro imobilní žáky a zřídit bezbariérový vstup do škol. Projekt myslí také na vybavení relaxačních místností – a to od speciálních stolů až po míče či žíněnky,“ podotkla závěrem vedoucí odboru školství přerovského magistrátu Romana Pospíšilová.

Zdroj: www.prerov.eu

Zanechat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..